Procesní řízení
Cíl
Chceme zavést procesní přístup k řízení firmy, abychom dosáhli vyšší kvality a výkonnosti. Chceme formalizovat klíčové i podpůrné postupy, aby byly lépe kontrolovatelné. Chceme být více nezávislí na aktuální přítomnosti, či nepřítomnosti zkušených pracovníků. Chceme snížit nároky na řídící pracovníky z hlediska operativní práce a zaměřit je více na práci koncepční.
Postup
- Vytvoříme tým, který bude pracovat pod vedením zkušeného moderátora.
- Seznámíme se s principy procesního řízení a s jeho rozdíly oproti funkční struktuře.
- Vytipujeme klíčové firemní procesy a určíme jejich správce.
- Vydefinujeme funkční místa, která jsou aktuálně k dispozici.
- Pro vybrané firemní procesy provedeme jejich dekompozici a popis.
- Doplníme nová funkční místa, která vznikla na základě analýzy procesů.
- Vytvoříme platformu pro prezentaci firemních procesů.
- Vytvoříme metodiku pro zaškolení pracovníků.
- Pro případné změny informačního systému vytvoříme zadání na dodavatele.
Metody práce
- Školení – seznámení se s novými pojmy.
- Brainstorming – generování a třídění nápadů.
- Workshop – diskuse a oponentura.
- Domácí úkol – příprava na Brainstorming nebo Workshop.
- Zápis z jednání – průběžná informace o zúčastněných, splnění úkolů, zadání úkolů, jiné zjištěné skutečnosti.
- Výsledná zpráva – shrnující strukturovaný text s dlouhodobější platností.